Kunnen we je helpen?

An helpt je graag verder op 0474 87 23 86 of via an.liekens [at] elmos.be.

An Liekens

Solution analist

Solliciteer voor deze job

Vacature: 5572

Functieomschrijving

Doel van de functie

De Business Analyst analyseert en vertaalt noden van
interne klanten in requirements.

Belangrijkste verantwoordelijkheden

1.     
gebruikersbehoeften analyseren

Analyseert en beschrijft de
gebruikersbehoeften en geeft ze door aan de functionele analysten en aan de
ontwikkelaars rekening houdend met de specifieke karakteristieken van onze distributiekanalen.

Is in staat om de behoeften te detailleren,
de functionele analyse te valideren, de test analyses uit te voeren, test cases
te schrijven, en de testen uit te voeren (op functioneel vlak, gebruiksvriendelijkheid
en aansluiting bij de gebruikersbehoeften).

2.     
afstemmen met HelpDesk

Stemt met het HelpDesk team af voor wat
betreft de eindgebruikersdocumentatie (manuals, opleidingen, ) en de
documentatie van wijzigingen.

 

De
Functional Analyst (FA) analyseert en vertaalt requirements in een functioneel
design, rekening houdend met het kader (de bestaande architectuur, de
technische mogelijkheden en beperkingen, ).
De FA implementeert en onderhoudt ook specifieke applicaties, zorgt voor end
user support binnen zijn/haar scope.

3.      High Level naar Detailed Requirements

De High Level requirements bekijken van de
Business en de Detailed requirements opstellen, vanuit een functioneel
standpunt. Deze High Level en Detailed requirements kritisch evalueren en
controleren op alternatieven om betere oplossingen te kunnen voorstellen:

       
Deelnemen
aan het definiren, wegen en controleren van de scope van het project

       
De Detailed
Requirements laten valideren

4.      Functionele
analyse

De eindverantwoordelijkheid op zich nemen
voor wat betreft de kwaliteit van het geleverde functionele project tesamen met
het bepalen van de potentile functionele aanpassingen en/of verbeteringen aan
de subsystemen.

       
Organiseert
desgevallend reviews.

       
Voor
de complexere projecten functionele analyses van de systemen uitvoeren in
samenwerking met de business vertegenwoordigers.

5.     
Technisch ontwerp

De kwaliteit van het geleverde technische
project en de ontwikkeling garanderen van een beheersbaar systeem dat
beantwoordt aan de standaarden en dat is gentegreerd in het landschap van
bestaande IT-systemen.

       
Organiseert
desgevallend reviews.

       
Nagaan
of de technische analyse beantwoordt aan de functionele vereisten.

       
Eventueel
aanpassingen van de parameters in onze systemen doorvoeren

6.      Naleving
van de standaarden

Werken in overeenstemming met de standaarden
die van toepassing zijn binnen de onderneming, actief toezien op de toepassing
van de standaarden in het kader van projecten om op een uniforme manier
toepassingen te ontwikkelen.

7.      Projectbegeleiding
(enkel bij senior profiel)

Voor de complexe, transversale projecten
eventueel zorgen voor de communicatie tussen de verschillende sub projecten en
de planning afstemmen zodat ze verlopen volgens de overeengekomen standaarden,
dit wil zeggen volgens belang, prioriteit, budget, gewenste realisatiedatum en
relevantie.

Vereisten

Taal

       
NL :
moedertaal

       
FR :
minimaal goed begrijpen, praten is een mooie meerwaarde

         EN :
begrijpen, praten, lezen, schrijven is vereist.

Must have

  • Niveau Master informatica of gelijkwaardig door ervaring in
    een gelijkaardige functie

  • Kennis en ervaring als functioneel analyst (min 3
    jaar)

  • Kennis en ervaring in verzekeringssector, domein Life
    (min. 1 jaar!)
  • Ervaring met
    Enterprise Architect

       
Grondige kennis van de MS Office suite (Outlook, Word, Excel,
)

       
Analytisch en aandacht voor details, uitstekende
communicatie, stressbestendig, flexibel, multitasking en in staat zich aan te
passen aan een omgeving die steeds in beweging is (mogelijke wijziging van
opdracht tijdens het project, nieuwe prioriteiten, )

       
In staat zich goed te organiseren en zelfstandig te werken,
risicos te beheersen, de relatie met de interne klant te verzorgen, team
player, assertief (de verwachtingen en behoeften van de externe gebruikers goed
vertegenwoordigen in interne projecten)

       
Proactief in de identificatie van risicos, het nemen van
acties, in communicatie, dynamisch

       
In staat de behoeften die de grootste impact op de gebruikers
hebben te indentificeren en deze in besprekingen aan bod te laten komen,
doelgericht en gefocused blijven in een soms instabiele omgeving, gemotiveerde
blijven bij wijzigingen van prioriteiten.

  • Je hebt een
    IT basiskennis m.b.t. software, databases en toepassingssoftware.
  • Je bent
    bereid kennis op te doen van de beheer pakketten en business toepassingen.

 

Nice to have

       
Ervaring met Scrum

       
Kennis van PRINCE2

       
Ervaring met Enterprise Architect

       
Ervaring met Jira

       
Ervaring met SCRUM

Solliciteer voor deze job
Gerelateerde jobs