Elmos digitale stijlgids
We stellen graag de belangrijkste brandingselementen van ons merk aan je voor. Deze pagina bevat richtlijnen voor het gebruik van ons logo, onze merkkleuren en typografie, maar ook pictogrammen en afbeeldingen. Allemaal elementen die de basis vormen van onze merkidentiteit en zorgen voor een heldere communicatie naar klanten en partners. We vragen je de ontwerpprincipes van het merk zorgvuldig te hanteren volgens de richtlijnen.
Basislogo
Ons basislogo biedt een combinatie van woord en beeld. Die verhouden zich op een specifieke manier tot elkaar die je niet mag wijzigen bij gebruik. Op een gekleurde achtergrond staat het logo altijd in het wit, wat de leesbaarheid bevordert.
Download het logo hieronder in .eps- of .jpg-formaat.

Woordmerk
Wil je enkel gebruikmaken van het woordelement uit ons logo? Geef dit dan altijd weer in het donkergrijs, nooit in het roze, paars of met een gradiënt. Op een gekleurde achtergrond kies je opnieuw voor witte letters.
Download het woordmerk hieronder in .eps- of .jpg-formaat.

Logo met baseline
Het logo wat extra cachet geven, doe je door toevoeging van onze baseline: Making your ICT happen. De slogan vertelt kort en krachtig waar we voor staan.
Download het logo met baseline hieronder in .eps- of .jpg-formaat.

Minimale grootte
Ben je van plan ons basislogo op een witte achtergrond te gebruiken? Dan zal de vaststaande witte rechthoek van het logo zorgen voor een minimale witruimte rondom het woord- en beeldmerk. Ga je voor een gekleurde achtergrond? Dan moet je deze witruimte verdrievoudigen. Het logo moet - in functie van de leesbaarheid - op geprinte materialen namelijk een minimale breedte van 28mm hebben. Op schermapplicaties wordt dit een minimale breedte van 80px.

Merkkleuren
Ons merk maakt gebruik van vier hoofdkleuren en een gradiënt. Die gradiënt loopt van licht naar donker, van links naar rechts en dat over een diagonaal van 45 graden. Het verloop vertrekt vanuit de linkerbovenhoek en gaat naar de rechteronderhoek van de vorm. We gebruiken de gradiënt altijd lineair, nooit radiaal.
De basislay-out van ons brand moet strak en sober blijven. Alleen de gradiënt gebruiken we af en toe op grotere oppervlakken om een levendige en sterke look en feel te creëren. bb

Iconografie
Bepaalde vaste iconen maken snel duidelijk wat ons merk te bieden heeft. Voor al onze iconen maken we gebruik van een combinatie tussen dikke en dunne lijnen. De opvulling is telkens een gradiënt.

Fotografie
Bij Elmos vinden we een gevoel van verbinding belangrijk. Daarom gebruiken we geen lege stockbeelden, maar kiezen we om via onze fotografie eigen werknemers te tonen. Op die manier willen we de warme, familiale omgeving van onze organisatie met de buitenwereld delen.





Offline typografie
Kies je voor communicatie via print? Ga dan voor het lettertype Chalet: het combineert een functionele leesbaarheid met een elegante flair. Behoort Chalet niet tot je opties, neem dan het traditionele Arial.

Online typografie
Het lettertype dat we gebruiken voor onze online communicatie is Montserrat. Dit lettertype verzekert een sterke leesbaarheid en heeft tegelijk een stuk meer karakter dan de standaard Arial.
Binnen dit lettertype gebruiken we online een aantal vaste tekststijlen voor de weergave op desktop en mobiel. Geef je tekst altijd weer in een van deze stijlen.





Navigatie: header en footer
Vaste navigatiestructuren helpen een gebruiker vlot doorheen de website te bewegen. De header en footer van Elmos komen doorheen de website op elke pagina terug en omvatten een aantal vaststaande elementen:
- Header: logo, navigatie-items (bv. Over ons, Nieuws, Contact…), CTA om spontaan te solliciteren, taalkeuze.
- Footer: logo, contactgegevens (bv. adres, telefoonnummer…), socialmedia-iconen, links naar privacy- en cookiepolicy, navigatie-items (bv. Nieuws, Referenties…).

Componenten
Onze Breadcrumb - in eenvoudig uitziende stijl - is een component die de gebruiker snel de structuur tussen diverse webpagina’s toont.
Een ander structuurcomponent is de paginering. De pagina waar een gebruiker zich bevindt geven we telkens helder aan met een gradiënt. In functie van de leesbaarheid zetten we het paginanummer zelf in het wit.
Werk je met een CTA en wil je die wat krachtiger maken? Er zijn drie soorten buttons: een primaire, een secundaire en een tertiaire. De eerste twee varianten zijn een gradiënt en geven op die manier een extra accent aan je copy.
Kies een button in functie van de belangrijkheid van je CTA.

Citaat
Het gebruik van citaten kan je organisatie tot leven brengen. Je bedrijf krijgt een persoonlijke toets dankzij de indrukken van klanten, partners of werknemers.
De geopende aanhalingstekens bij onze citaten geven we altijd weer voor het citaat, bovenaan met een gradiënt. Het citaat zelf heeft een zwarte tekstkleur, terwijl de bronvermelding in het (donker)grijs is.

Formulier
Wil je ergens een formulier integreren? Belangrijk is dat dit helder en scanbaar is voor je gebruiker. Vraag ook geen overbodige informatie, dit kan een drempel vormen.
Onze formulieren hebben een eenvoudige uitstraling in zwart en grijs, gecombineerd met een gradiënt als contact-button.
